Skillnaden mellan porr och erotik ligger i en anka

Mia Engberg är inte bara en tystlåten, trevlig mamma till en super söt liten flicka i mina söners skola. Hon är också en het potatis denna vecka som producent till Dirty Diaries. Det är en film bestående av 12 erotiska filmer regisserade av 12 olika regissörer. Men Mia Engberg insisterar att kalla det porr, med tillägget feministisk för att inte blanda ihop det med "gubbporr".

Mia, som är en av dessa feminister som kastat sten mot porrbutiker, har valt att göra en porrfilm ur ett kvinnligt perspektiv, som hon säger. Skillnaden ligger i att det är riktiga kvinnor utan artifisiella silikonbröst samt att filmerna inte koncentrerar sig på den manliga ejakulationen. Dessutom är filmerna inte massproducerade vilket, enligt Mia Engberg, innebär att vi en eventuell vinst kommer alla inblandade på en lika del. "Så här kunde det se ut om porren inte var så råkomersiell", fortsätter hon. (http://www.aftonbladet.se/wendela/article5723887.ab)


RC Anka, 249 kr, vattentät, vibrerande och radiostyrd inkluderar ett rosa periskop

Jag undrar om Mia Engberg är medveten om all porr som ligger ute, gratis, på nätet filmat av "icke artifisiella" gifta par som lägger ut sina sexuella upplevelser för allas beskådan endast för njutnings skull. Jag undrar om Mia tänkte på alla människor, både män och kvinnor, som faktiskt gillar att titta på porr, köpa sina leksaker, m m, när hon kastade sina stenar (tur att det finns webbshopping nu). Jag undrar också om Mia har bott i USA och sett att Hollywood inte visar verkligheten, såsom hon säger. Jag vill nog påstå att det är tvärtom. Hollywood skildrar det amerikanska samhället, ur olika aspekter och samhällsskikt, på ett utomordentligt sätt. Det finns många fler exeptionellt bra Hollywood filmer än det finns europeiska filmer. Jag älskar fransk och italiensk filmkonst, men mängden av kvalitetsfilm som produceras i Europa och USA kan tyvärr inte jämföras.

Du och jag har sponsrat porrfilmen Dirty Diaries genom ett bidrag från Svenska Filminstitutet. Men hur man än vrider och vänder på den är det inte en porrfilm. Det krävs lite mer än att inte visa silikontuttar och manliga orgasmer för att det ska vara porr. Roman Polanski sa en gång att skillnaden mellan porr och erotik ligger i en anka. I erotiken använder man en fjäder och i porren hela ankan.

Gå gärna in på för en liten amuse bouche
http://www.dirtydiaries.se

Njut av det som gör er lyckliga!

Kommentarer
Postat av: Linn

"Hahaha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0