Rätt och fel - vem bestämmer?

Det är bra med debatt i ett öppet och demokratiskt samhälle. Jag är oerhört tacksam för att jag har fått växa upp i ett fritt land där allt är möjligt att göra och säga. Jag är därför en stark anhängare av att skydda våra demokratiska rättigheter.

Jag förstår de starka reaktionerna gällande religion, tro och speciellt omskärelse. Det är dock synd att vissa inte respekterar andras åsikter och skyddar sin trångsynthet genom att vilja slänga ut och, i värsta fall, döda sina medmänniskor. Vi har redan sett flera exempel på vad denna slags trångsynthet kan leda till i Nazi-Tyskland, under Stalin, Pol Pot, Mao Zedong och för att inte glömma vad som hände för inte så länge sedan i forna Jugoslavien. Det finns säkert fler exempel.

 
En av världens största mördare

Jag har valt att visa alla kommentarer som kommer in på min blogg. Att bemöta åsikter och reflektioner på ett rationellt sätt är ett av våra skydd mot mördande ideologier.

Vill också här passa på att kommentera mitt förra inlägg och påminna om att omskärelse görs på alla gossebarn i USA. Vad är det som säger att det svenska sättet att resonera om omskärelse är klokare eller bättre än det amerikanska?

Återigen, tack för alla kommentarer och åsikter. Fortsätt gärna!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gottt :D Fin blogg : bloggbesokare.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0