Höj temperaturen!

Sommaren tar sina sista andetag för året och jag sitter på en tom badplats strax utanför stan medan ungarna skriker exalterat i vattnet. Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska svara på alla kommentarer angående mitt inlägg om omskärelse, som fortfarande kommer in, eller om landets stora räddsla för religion eller om jag ska skriva om om något lite mer lättsamt.

Jag har nämligen blivit tillfrågad (det är en stor ära) om att skriva om schemalagd sex. Ni vet, det där fantastiska rådet som alla experter ger: 
Träna upp apetiten på sex och schemalägg därför er sexrelation. Planera in en viss tidpunkt i veckan för sex and stick to it.

Detta härliga råd brukar rikta sig primärt till småbarnsföräldrar som inte har tid för sex eller för de par som har tappat stinget. Jag kan tänka mig att det berör de flesta människor i undre-, mitt i- och övre medelåldern.  

Ämnet kom upp under ett samtal med tjejgänget, as usual. Vi undrade alla om dessa sexexperter menade på fullaste allvar att schemalagd sex skulle leda till ökad sexlust. En av tjejerna berättade att hon hade sex med sin man mellan kl. 6 och 8 på lördagsmorgonen, innan ungarna vaknar, enligt sexterapeutens inrådan. Att paret i fråga har en sexterapeut var det ingen som ifrågasatte, inte ens höjde ett ögonbryn för. Det låter väl sunt - eller? Man använder sig ju av all annan expertis så varför inte denna?

I mitt stilla, lite berusade, tillstånd och sinne såg jag detta par framför mig. Kl. 05:30 vaknar hon, går till badrummet och borstar tänderna, lägger på make-upen, fixar håret, sätter på sig korsett, stay-ups och sina svarta 15 cm klackar. Allt medan mannen, som redan har hunnit raka, duscha och fixa till sig drar fram leksakslådan för att höja stämningen ännu ett snäpp. I don't think so. 

Det är nog mer troligt att de båda vaknar 07:38 efter att ha hört ungarna bråka om fjärrkontrollen. Mamma och pappa tittar på varandra och kommer då på att det är lördag och dags att jobba på den sexuella lusten och sitt förhållande. Dags att ställa upp. Hur tänd blir man inte bara på tanken av likanande morgonsex?!

Jösses, säger jag bara! Det är inte konstigt att 50% av alla förhållanden spricker med liknande råd. Själv har jag gjort my fair share av försök till lite temperaturhöjning under mina förhållanden. Jag har t ex gått på stångdans kurs. Yes! Fan, kan Shakira så kan jag. Jag kände mig dock som en 500 kilos flodhäst på höga klackar som försökte klänga sig fast på en mässingsstång för att sen snurra runt och landa på fötter på ett lätt och sexigt sätt. Allt medan blicken säger "Jag vill ha dig. Nu!". Hur detta "Nu!" skulle gå till i praktiken spelar mindre roll i denna situation. Av tio lektioner fixade jag två.


Behövs inga kommentarer här

Jag vet inte vad som är bästa sättet att hålla igång på. Det är för komplicerat. Självklart måste man "jobba på det". Men det viktigaste av allt är att på alla sätt och vis sexuellt objektifiera och därmed bekräfta varandra.

Lycka till med kursvalet i höst!


Kommentarer
Postat av: Fanny

SÅ GRYMT SÖTA!!!! ? bloggbesokare.se

2012-11-10 @ 08:54:03
URL: http://www.facebook.com/Iphone5Tillbehor/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0