Samtidens Cyrano i kvinnlig tappning

"Oh, don't take it so hard. I drove into this madness. Every woman needs a little madness in her life."
- Edmond Rostand, Cyrano de Bergerac, Act 4

Vi träffades på Lydmars terrass (en mycket trevlig, Italien inspirerad, terrass med porlande vatten och doft av lavendel - ett måste helt enkelt) i helgen för att över en drink diskutera girl stuff. Ämnena som kom upp var män, resor, jobb, män, kärlek, sex, dejter, barn och MÄN.

Mitt underbara sällskap, som är skribent till yrket, berättade för mig att hennes f d kollega och vän, en kvinna, bad henne om hjälp att skriva erotiska sms meddelanden till sin dejt i avsikt att - ja, vad ska man säga - exaltera honom lite. Den kvinnliga kollegan kände att hon inte besatt ordets makt och det tedde sig därför helt naturligt att be om professionell hjälp för att uppnå ett önskat resultat. Skribenter, poeter och trubadurer har ju alltid används i ovanstående syfte, så...  Etik? Ja, kanske lite oetiskt, men vad gör man inte för att fånga en man?


Karin Boye, en passionerad kvinna som besatt ordets makt

Hur skulle då denna samtida Cyrano uppgörelse se ut? Kortare erotiska noveller skickas på mail till beställaren som i sin tur delar upp novellen, enligt eget tycke, i mindre sms och pytsar ut de till sin mottagare. Enligt erfarenhet krävdes det tydligen lite redigering och korrektering eftersom det fanns vissa erotiska tillslag och erfarenheter som skiljde de två kvinnorna åt. Men å andra sidan, trodde vår moderna Cyrano, att hon relativt snabbt skulle kunna lära sig beställarens och mottagarens preferenser. Det kanske till och med kan vara till nytta att få in en tredje part som då och då eldar upp ett stagnerat förhållande. En intellektuell trekant, helt enkelt.

Resultatet kan jag tyvärr ännu inte redovisa men jag fick läsa ett avsnitt och, ja, det var bra. Jag tror nog att mottagaren kommer att vara nöjd.

Vi tog självklart genast fram ett säljande koncept - La Cyrano på sms. Istället för att köpa ett musikstycke eller bild på sms, går det nu även bra att erhålla en erotiskt laddad kortare text. Utvecklingen går framåt. 

För den lite softare, romantiska touchen kan man kanske börja så här:

Hur kan jag säga om...
Hur kan jag säga om din röst är vacker.
Jag vet ju bara, att den genomtränger mig
och kommer mig att darra som ett löv
och trasar sönder mig och spränger mig.

Vad vet jag om din hud och dina lemmar.
Det bara skakar mig att de är dina,
så att för mig finns ingen sömn och vila,
tills de är mina.

Karin Boye, ur De sju dödssynderna, 1941


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gäster är ju alltid trevligt! Tycker du har uppfostrat matte väl! Nosbuff... bloggbesokare.se

2012-11-10 @ 08:54:06
URL: http://www.bloggbesokare.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0